陆释安

当日子亮了的时候,你会看到我的伤疤。它证明我受过伤,也已经痊愈。
Hallelujah - Jeff Buckley

i heard there was a secret chord
我听说有一种神秘的乐弦.
that david played and it pleased the lord
大卫演奏来取悦上帝.
but you don't really care for music,do you
但你并不在意音乐是吗
well it goes like this the fourth,the fifth
它像这样演奏,第四和弦,第五和弦,
the minor fall and the major lift
短音降下,大音上升
the baffled king composing hallelujah
困惑的国王谱写了这首赞歌
well your faith was strong but you needed proof
你的信念坚定但你需要得到证明
you saw her bathing on the roof
你看见她在房顶上沐浴
her beauty and the moonlight overthrew you
她的美和月光令你惊异
she tied you to her kitchen chair
她把你捆绑在了她厨房的椅子上
she broke your throne and she cut your hair
她打破了你的王座,剪断了你的头发
and from your lips she drew the hallelujah
从你的嘴唇上她嗅到了神的旨意
baby i've been here before
亲爱的我曾来过
i've seen this room and i've walked this floor
我见过这房屋,我曾走过这块地板
i used to live alone before i knew you
在我认识你之前我形单影只
i've seen your flag on the marble arch
我曾见过大理石拱门上你的旗帜
but love is not a victory march
可是爱不是胜利的凯旋
it's a cold and it's a broken hallelujah
它是一首冰冷破碎的赞美之歌
well there was a time when you let me know
有一段日子你让我知道
what's really going on below
接下来会怎样呢
but now you never show that to me do you
你从来不让我看见真实的你
but remember when i moved in you
但是请记住当我靠近你的身边
and the holy dove was moving too
圣洁的鸽子也缓缓飞来
and every breath we drew was hallelujah
我们的每次呼吸都是一首赞歌
well,maybe there's a god above
或许上帝真的在注视
but all i've ever learned from love
而我从爱里学到的
was how to shoot somebody who outdrew you
是如何伤害你面对的人
it's not a cry that you hear at night
你晚上听到的不是哭泣声
it's not somebody who's seen the light
不是某个曾见过光明的人
it's a cold and it's a broken hallelujah
它是一首冰冷破碎的赞歌

评论

热度(10)